Člověk někdy vážně nestačí zírat, co vše se může objevit ve večerních televizních novinách. Čerstvým příkladem bylo jejich včerejší vydání, po jehož odvysílání se možná dočkáme revoluce v používání mlhovek.
Vše říkající je tento záznam a rovnou se posuňte na čas 24:20 minuty. To, že čeští řidiči jsou piráti silnic a v podstatě debilové co svými auty vraždí děti, se dá ještě celkem pochopit. Následující tvrzení se ale možná zapíše do historie absurdit. Díky němu se totiž spousta diváků dozvěděla, že mlhové světlomety by jste měli mít puštěné „kdykoli je horší viditelnost".
Jenže pojem "kdykoliv je horší viditelnost" je rozhodně velmi nepřesný! Reportáž totiž hlásá, že kdykoliv nebudete mít naprosto čistou viditelnost, tak můžete mlhovky aktivovat. A jaký to má výsledek?
Až začne drobně mrholit a řidičům, co sledují pravidelně TV Nova, přijde, že "nevidí", jednoduše vám do obličeje pustí mlhovky a bude jim jedno, že tyto doplňující světlomety se používají za mnohem horších a výjímečnějších podmínek!
S mlhovými světly je to přitom podobné jako s dálkovými. Člověk taktéž musí přemýšlet, kdy je může nebo musí zapnout a nemůže s nimi jezdit vždy a všude jen proto, že si myslí, že nevidí dostatečně daleko. A co na mlhovky říká zákon?
V zákoně číslo 361/2000Sb. je v §32 napsáno:
§32 (4) Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy.
V §2, což je vymezení pojmů zákona, se navíc dočteme:
ff) snížená viditelnost je situace, kdy účastníci provozu na pozemních komunikacích dostatečně zřetelně nerozeznají jiná vozidla, osoby, zvířata nebo předměty na pozemní komunikaci, například od soumraku do svítání, za mlhy, sněžení, hustého deště nebo v tunelu.
Doufejme, že se tímto zákonem bude řídit co nejvíce řidičů, a že se nebude moc často opakovat situace, ve kterých nekteří majitelé aut svítí mlhovkami i tehdy, když to není vůbec potřeba...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.