Člověk někdy vážně nestačí zírat, co vše se může objevit ve večerních televizních novinách. Čerstvým příkladem bylo jejich včerejší vydání, po jehož odvysílání se možná dočkáme revoluce v používání mlhovek.
Vše říkající je tento záznam a rovnou se posuňte na čas 24:20 minuty. To, že čeští řidiči jsou piráti silnic a v podstatě debilové co svými auty vraždí děti, se dá ještě celkem pochopit. Následující tvrzení se ale možná zapíše do historie absurdit. Díky němu se totiž spousta diváků dozvěděla, že mlhové světlomety by jste měli mít puštěné „kdykoli je horší viditelnost".
Jenže pojem "kdykoliv je horší viditelnost" je rozhodně velmi nepřesný! Reportáž totiž hlásá, že kdykoliv nebudete mít naprosto čistou viditelnost, tak můžete mlhovky aktivovat. A jaký to má výsledek?
Až začne drobně mrholit a řidičům, co sledují pravidelně TV Nova, přijde, že "nevidí", jednoduše vám do obličeje pustí mlhovky a bude jim jedno, že tyto doplňující světlomety se používají za mnohem horších a výjímečnějších podmínek!
S mlhovými světly je to přitom podobné jako s dálkovými. Člověk taktéž musí přemýšlet, kdy je může nebo musí zapnout a nemůže s nimi jezdit vždy a všude jen proto, že si myslí, že nevidí dostatečně daleko. A co na mlhovky říká zákon?
V zákoně číslo 361/2000Sb. je v §32 napsáno:
§32 (4) Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy.
V §2, což je vymezení pojmů zákona, se navíc dočteme:
ff) snížená viditelnost je situace, kdy účastníci provozu na pozemních komunikacích dostatečně zřetelně nerozeznají jiná vozidla, osoby, zvířata nebo předměty na pozemní komunikaci, například od soumraku do svítání, za mlhy, sněžení, hustého deště nebo v tunelu.
Doufejme, že se tímto zákonem bude řídit co nejvíce řidičů, a že se nebude moc často opakovat situace, ve kterých nekteří majitelé aut svítí mlhovkami i tehdy, když to není vůbec potřeba...
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.